نسخه چاپی

تفحص شهدای مدافع حرم خان‌طومان؛ آخرین دستور حاج قاسم| همت سپاه برای برگزاری مراسم مفصل در پساكرونا

عکس خبري -تفحص شهداي مدافع حرم خان‌طومان؛ آخرين دستور حاج قاسم| همت سپاه براي برگزاري مراسم مفصل در پساکرونا

سخنگوی سپاه با اشاره به برگزاری مفصل مراسمات ویژه شهدای مدافع‌حرم‌خان طومان بعد از كرونا، گفت: تفحص شهدای مدافع حرم خان‌طومان، آخرین دستور سپهبد شهیدبه سپاه قدس و مجموعه سپاه بود.

به گزارش نما،سردار رمضان شریف در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدای مدافع حرم خان‌طومان، گفت: همان‌طور که در بیانیه رسمی سپاه آمد، تشییع شهدا به دلیل شرایط کرونایی به صورت متمرکز در تهران برگزار نشد، صرفاً در بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مراسم طواف شهدا انجام شد و از آنجا هم پیکر مطهر شهدا به زادگاه‌شان، شهرستان‌های اعلام شده، اعزام خواهد شد.

تشییع شهدای مدافع حرم خان‌طومان، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
وی افزود: در شهرستان‌ها هم همانطور که گفته شده در شرایط کرونایی با حداقل حضور جمعیت با رعایت پروتکل‌های مربوطه و با حضور خانواده‌های این شهدای عزیز و همرزمان‌شان در شرایط خاص با رعایت فاصله اجتماعی و مشکلی برای هموطنان عزیز ما پیش نیاید، این مراسم به صورت محدود انجام خواهد شد.

برگزاری مفصل مراسمات ویژه شهدای مدافع‌حرم‌خان طومان بعد از کرونا
سخنگوی سپاه تاًکید کرد: همه همت سپاه این است که ان‌شاءالله بعد از رفع این ویروس منحوس کرونا، مراسمات دست جمعی و مفصلی را برای این شهدا برگزار کند، همه ما اذعان داریم، حق این شهدای عزیز، همانطور که مظلومانه در دفاع از حرمین ائمه اطهار به شهادت رسیدند و حق مطلب در تشییع‌شان هم به دلیل شرایط کرونایی ادا نشد.

شریف تصریح کرد: هر چند همه ملت ما با خانواده‌های این شهدای عزیز ابراز هم‌دردی کردند، مشتاق و علاقه‌مند بوده و هستند، دین‌شان را به این شهدای عزیز که جانشان را برای امنیت آن‌ها و اعتلای اسلام عزیز و فرهنگ قرآن گذاشتند، انجام بدهند.

وی افزود: اما واقعیت این است که همه ما شاهد همه‌گیری این ویروس هستیم و برگزاری مراسمات در شرایط جاری به صلاح نیست.

سخنگوی سپاه ادامه داد: سپاه هم از روز اولی که موضوع دستورات پروتکل ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده است، مقید بود که همواره هم مروج این دستور العمل‌ها باشد و در وحله اول مراسماتی که مربوط به خود سپاه و بسیج است را در آن‌ها به صورت کامل این دستور العمل‌ها را رعایت کنند، اولویت اول ما انجام تکالیفی است، که به سلامت مردم آسیبی وارد نکند.

همواره عملیات خان‌طومان و نقش مؤثر حضور این رزمندگان چه در حلب و حومه سوریه، مورد تأکید سپهبد سلیمانی فرمانده عزیز و شهید نیروی قدس ما بود
شریف تأکید کرد: با توجه به سال‌هایی که از این عملیات (عملیات خان‌طومان) می‌گذرد، علاوه بر نقش مؤثری که در واقع حضور مستشاران ما در کمک به مردم سوریه در مبارزه با گروهک‌های تکفیری به ویژه داعش داشتند، همواره عملیات خان‌طومان و نقش مؤثر حضور این رزمندگان چه در حلب و حومه سوریه، مورد تأکید سپهبد سلیمانی فرمانده عزیز و شهید نیروی قدس ما بود.

سخنگوی سپاه اظهار کرد: یکی از آخرین دستورات ایشان به مجموعه تحت امر خودشان در نیروی قدس و هم مطالبه‌ای که از مجموعه سپاه داشتند، تلاش برای تفحص پیکر‌های این شهدا و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده‌هایشان بود، که با جدیت این کار دنبال شد و تعداد قابل توجهی از این شهدا شناسایی شدند، پیکر‌های مطهرشان به خانواه‌هایشان تحویل داده شد.
میزان

۱۳۹۹/۷/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...